lauantai 8. maaliskuuta 2014

Pitkästä aikaa!

Huh, vähän on taas venynyt! Uusi saliharrastus on viennyt illat tehokkaasti joten kirjoitusaika on melko kortilla nykyään. Viime kerrasta on ehtinyt tapahtua kaikenlaista! Koitan vähän poimia kohokohtia tähän listan muodossa. :) 

Spoga Horse messut Kölnissä

Tosiaan kävin helmikuun alussa Kölinissä Spoga Horse messuilla. Messut ovat valtavat ja kamaa riitti. Tarjonta oli enimmäkseen suunnattu kauppiaille ja liikkeille eikä kaikille merkeille pääsyt ständille kiertämään mikäli ei ollut omaa liikettä = Y-tunnusta. Paikalla oli kaikki suuret merkit, kuten Equiline, Kingsland, Cavallo, Spooks, HV Polo, Prestige jne. Olin yllättynyt intialaisten määrästä! Puolikas messuhalli oli täynnä erilaisia intialalisia varustevalmistajia jotka yrittivät esittäytyä ja saada jalkaa oven väliin eurooppalaisille markkinoille. Kävin katsomassa ja hypistelemässä vähän heidän kamojaan mutta valitettavasti laatu ei kyllä täyttänyt minun kriteerejä. Monet valmistajat esittelivät ensi syksyn mallistoja kaupoille ja monet tekivätkin tulevan talven tilaukset. 

Muuten olin jopa hieman pettynyt messutarjontaan, mutta pääsin tekemään 2 uutta diiliä firmalle! Top Equestrian alkaa täten myymään erästä Suomen markkinoilla tietääkseni uutta kuolainmerkkiä nimeltään Beris. Beris valmistaa synteettisiä kuolaimia täysin käsityönä Saksassa. Suurin osa erilaisia suoria ja muotoiltuja suuosia ja rengas/varsi vaihtoehtoja on rutkasti! Käykää ihmeessä katsomassa heidän nettisivuja tästä

Toinen uusi merkki joka tulee valikoimiin on Anna Scarpati! Scarpati valmistaa paljon samantyyppisiä tuotteita kuin Cristina Sport, mutta heidän valikoimansa on aavistuksen laajempi, niin mallien kuin värienkin suhteen. (Cristina Sport tulee kuitenkin säilymään myös valikoimassa!). Scarpatilta tulee iiiiso tilaus Tampereen Hevoset messuillem joten tervetuloa hypistelemään! 

Ratsastus ja kotielämä

Olen edelleen ratsastanut paljon samoja hevosia kuin aikaisemmin. Lisänä olen päässyt hyppäämään vähän eräällä pomon kisahevosella nuorien lisäksi! Ei tietenkään mitään kummallista mutta kiva päästä hyppäämään aikuisella hevosella vaihteeksi! Tuo jolla olen hyppännyt (kuntosali-pomppukone eli Osku eli Ååke) on iso, vähän etupainoinen mutta kuuma ja kumipallomainen. Eli oikein kiva! :) 

Nuoret ovat ahkerasti käyneet muualla ratatreenissä ja kunhan pomo tulee matkaltaan kotiin, todennäköisesti aletaan viemään näitä 4 v lapsukaisia kisoihin! Tosiaan pomo on tällä hetkellä 2 viikkoa USA:ssa, katsomassa entistä ykköshevostaan joka sinne myytiin tammikuussa. Lisäksi kiertää vissiin katsomassa jotain kisoja ja mitä lie puuhaa. :) Joten täällä kotona onkin rentoa nyt kun pomon hevoset ovat vähän kevyemmällä. 

Osku-Åkella ratsastaessa olen huomaavinani pienen parannuksen istunnassa mutta jostain syystä nuorilla könötän paljon pahemmin. Miksi?? Ja edelleenkin pitäisi käyttää enemmän jalkaa. Toivottavasti tuo salitreeni vähän auttaisi asiaa. Onko kellään kokemusta salitreenistä ratsastukse tukena? 

Tulevaisuuden (=kevään) suunnitelmat

Näillä näkymin olen tulossa huhtikuussa takaisin Suomeen. Tavallaan harmittaa lähteä, mutta toisaalta odotan Suomen kesää ja kisoja ja kaikkea mitä siihen kuuluu! Mulla on töitä Suomessa tiedossa kesäksi ja syksyllä pitääkin sitten alkaa etsiä AikuisTöitä. Yök. 

Jekulla on laskettu aika elokuun ensimmäisinä päivinä, joten sitä tietty odottaa kun kuuta nousevaa. :) Voi kunhan kaikki menisi hyvin.....

Olen tulossa Suomeen käymään Tampereen Hevosmessuilla, sillä Top Equestrianilla on siellä ständi! Tilauksia olen lähetellyt vimmatusti ympäriinsä ja viimeisiä koitan miettiä että pitäisikö ottaa vielä täältä tai tuolta.. Messutarjouksia olen myös yrittänyt miettiä mutta en oikein tahdo keksiä mitään sopivaa. Ehdotuksia? :) Ajattelin että myös blogin lukijoille olisi oma messutarjous. Mitä olette mieltä? Millainen tarjous olisi hyvä? Kuinka moni on ylipäätään tulossa messuille? 

Viimeisen kuukauden kuvapläjäys tulee huomenna, tyhjennän puhelinta parhaillaan. Kuvia sellaiset 1500 kappaletta joten siinä pientä iltapuhdetta huomiseksi kun järjestelen ne kansioihin.... Tässä nyt pari ettei ole ihan kuvaton ja tylsä postaus! 

Pomon vaimon koirat. Tuo harmaa on about 10 viikkoa vanha.. Aaawwww <3

Tänään +17 auringossa ja kunnon auringonpaiste!

Naapruin poni esitttelee uutta riimunpukemistapaa...



3 kommenttia:

  1. Kiva kuulla kuulumisia! =) +17 kelit näyttää ihanilta, mutta hauskaa, että olet palaamassa Suomeenkin. Ja messuille todennäköisesti tulossa, keksi joku kiva tarjous sinne! ;)

    VastaaPoista
  2. Mulla salitreeniä keskivartalon lihaksille ja istunta kiittää. Olen aina ollut vahva lihaksistostani, mutta koska tammani on tosi vahva tarvii minun keskivartalonkin olla todella vahva ;) Apu on ihan huomattava. Koitin myös pilatesta, joka on aavistuksen tylsää hommaa mutta jo muutama kerta selkeyttää kehon käyttöä huomattavasti, että suosittelen sitäkin ainakin kokeilemaan. Ja messuille tulossa ja varsinkin teidän messutarjouksia odotellessa! ;)

    VastaaPoista
  3. Messuille oon tulossa :) Kiva nähdä teijän tuotteitta!

    VastaaPoista

Jätä mielellään kommentti. Olethan asiallinen. :)